Wakacje to sezon motocyklowy – jesteś gotów?

Czy Twój warsztat jest gotowy na sezon motocyklowy?

Nadeszła wiosna, a wraz z nią z garaży wyciągamy motocykle. Po zimie zawsze należy przygotować jednoślady do sprawnej pracy. W tym celu trzeba skontrolować zarówno pojazd, jak i warsztat. Jest to dobry moment na uzupełnienie braków w jego wyposażeniu. Warto też pomyśleć o modernizacji – na rynku stale pojawiają się nowe produkty ułatwiające kontrolę i naprawę motocykli. Jak fachowo poprawić działanie pojazdu i w co zaopatrzyć warsztat, żeby zmaksymalizować swoje zadowolenie? 

Wyważarka motocyklowa do kół, dlaczego warto ją posiadać?

Wymiana kół za pomocą ręcznych narzędzi to proces długi i mozolny, którego mało kto chce się podjąć i chyba nikomu nie sprawia to szczerej przyjemności. Na szczęście z pomocą przychodzą wyważarki motocyklowe dla kół. Są to ergonomiczne i wytrzymałe urządzenia, które świetnie dopełnią każdy warsztat i garaż prawdziwego zapaleńca. Wyważarka do opon motocyklowych jest narzędziem, które ułatwi pracę wszystkim fanom jednośladów i pracownikom zakładów wulkanizacyjnych serwisujących ten rodzaj pojazdów. 

Ciekawym wyborem jest wyważarka motocyklowa do kół Rtec – SB 63. Jej niewątpliwą zaletą jest niewielki rozmiar urządzenia, co pozwala na montaż nawet na busie. W ten sposób możemy stworzyć pojazd do mobilnej pomocy drogowej. Wyważarka motocyklowa Rtec model SB63 świetnie sprawdzi się w wyspecjalizowanym zakładzie zajmującym się serwisem motocykli, a także wulkanizacją i wyważaniem kół jednośladów różnych marek. Znajdzie swoje miejsce również w siedzibach producentów motocykli i klubach motocyklowych.

Oprogramowanie omawianej wyważarki opracowało Techniczne Centrum Badawczo-rozwojowe Italia, co gwarantuje dokładne dane dotyczące wyważenia, zaczerpnięte na podstawie pomiaru obrotu koła. Czytelny ekran LCD umożliwia wygodną nawigację oraz prostą i przyjazną użytkownikowi obsługę. Jest to dodatkowo urządzenie ergonomiczne, wyposażone w mnóstwo schowków, pozwalających pomieścić mnóstwo narzędzi. To ostatnie szczególnie docenią posiadacze niewielkich garaży, gdzie normalnie nie jest łatwo upchnąć wszystkie posiadane narzędzia.

Podnośnik do motocykli dla wygody napraw i konserwacji

Niemniej istotny, zwłaszcza w profesjonalnym warsztacie, jest podnośnik dla motocykla. W połączeniu z wyważarką do opon składa się on na podstawę wyposażenia każdego zakładu wulkanizacji i zakładu zajmującego się naprawami jednośladów. Okażą się także niezwykle pomocne w konserwacji pojazdu po zimie.

W tej kategorii dobrym wyborem będzie podnośnik motocyklowy BBLIFT 400 – BBLIFT 400P (400 kg). Wspomniane wersje różnią się rodzajem pompy – model występuje z hydrauliczną pompą nożną (BBLIFT 400) lub pompą pneumatyczno-hydrauliczną (BBLIFT 400P). Specjalna rampa wjazdowa o doskonale ukształtowanym profilu ułatwia demontaż tylnego koła. W procesie jego mocowania, gdy podnośnik jest w ruchu. system automatycznie się zamyka, co ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo jego użytkowania.

Jak sprawdzić motocykl po zimie?

Z największym prawdopodobieństwem jeżeli na jesieni wprowadziliśmy do garażu sprawny motocykl, to taki też będzie i teraz. Nie zmienia to faktu, że w przypadku tej formy podróżowania ważne jest dołożyć wszelkiej pewności. Pierwsze skontrolować należy ewentualne wycieki. Łatwo je zauważyć obserwując okolice zaparkowanego motocykla i jego elementy. Następnie uruchamiamy silnik i sprawdzamy jak płynnie się to uda. Jednak poza przyspieszeniem równie ważne jest hamowanie – dlatego bardzo istotnym jest kontrola hamulców, które po długim okresie przestoju mogą nie być tak sprawne jak wcześniej. Zanim rozpędzimy się do wysokich prędkości dobrze je przetestować w praktyce i w razie wątpliwości wymienić.

Kwestie techniczne to nie wszystko

Poza sprawnością techniczną ważna jest także aktualna dokumentacja. Najważniejsze w tym zakresie są okresowe badania techniczne i ubezpieczenie OC pojazdu. Brak ważnych wspomnianych elementów naraża motocyklistę na mandat, a w przypadku kolizji na wysokie straty materialne. Nie można bez nich wyjeżdżać na drogi publiczne. Najpierw powinno się przetransportować motocykl na stację kontroli pojazdów, gdzie diagnosta złoży odpowiednią pieczątkę, a dopiero następnie wybrać na przejażdżkę jednośladem. Zanim pojazd zostanie dopuszczony do ruchu, specjalista dokona jego oględzin, sprawdzi opony, hamulce, płyny, światła i stan zawieszenia. Wszystkie te elementy są bardzo ważne w codziennym użytkowaniu każdego pojazdu i mogą wręcz uratować życie kierowcy. Brak ważnego OC jest mniej prawdopodobny, gdyż umowy przedłużają się z automatu, jednak warto sprawdzić, czy wszystko jest w porządku i czy polisa została przez nas opłacona. 

Nie lekceważmy przygotowania!

Przygotowanie motocykla nie jest szczególnie czasochłonnym zadaniem. Tym ciężej zrozumieć, dlaczego tak wiele osób je ignoruje, albo nie zwraca uwagi na wykryte w jego trakcie niedociągnięcia. Działanie takie szkodzi nam samym. Rozsądek i bezpieczeństwo powinno stać na pierwszym miejscu. W ruchu publicznym jesteśmy jednym z uczestników, a nie panem szos. Pamiętajmy, by zawsze zakładać kask, być odpowiednio ubranym i przestrzegać przepisów ruchu drogowego. Warto także zadbać o wygląd motocykla. Można zastosować akcesoria detailingowe dostępne do zakupu w marketach lub oddać go do profesjonalnego zakładu. Czyste i zadbane elementy są bardziej odporne na rdze i dłużej służą. Przez długie zimowe miesiące motocykl z pewnością zdążył porządnie się zakurzyć i wybrudzić. W sprzedaży są także specjalne zestawy naklejek dodających nowoczesnego wyglądu.

Similar Posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *