Przebicie opony gwoździem i co dalej ?

Jak naprawić oponę po przebiciu gwoździowym?

Uszkodzenie opony gwoździem może przydarzyć się w każdym momencie i praktycznie w każdym miejscu na drodze asfaltowej, na drogach bocznych nieutwardzonych asfaltem i niezależnie od stanu ogumienia. I niestety nie mamy na to wpływu, ponieważ nie jesteśmy w stanie dostrzec na drodze niewielkich, ostrych przedmiotów typu gwoździe lub inne przedmiotów zagrażających naszym oponom w samochodzie. Często widok wbitego gwoździa w kord opony naszego samochodu to mamy przerażenie w oczach. I od razu myślimy o kosztach naprawy lub o wymianie opony na nową. 

Jak naprawić oponę po przebiciu gwoździem?

Nie każde uszkodzenie musi oznaczać duże koszty naprawy lub zakup nowej. Poniżej przedstawimy jak można sobie poradzić w takich sytuacjach, ponieważ większość uszkodzeń opony jest zdatna do naprawy nawet samemu. Zanim omówimy jak prawidłowo naprawić oponę sznurem z użyciem szydła i frezu zacznijmy od potrzebnych materiałów i narzędzi.

Co to jest sznur butylowy?

Sznur butylowy składa się z tkanego sznurka pokrytego lepką substancją – klejem w zasadzie jest on mieszanką masy lepnej trochę przypominającą plastelinę. Lepkość jego powierzchni pozwala mu wystarczająco przylegać do uszczelnianego elementu, jednak butyl nie jest klejem montażowym. Dlatego dla lepszej przyczepności i trwałości naprawy zalecane jest użycie kleju do opon. Dzięki wyjątkowym właściwością hydro izolacyjnym, chronią przed przenikaniem wilgoci oraz posiadają zdolność uszczelniania i zabezpieczania przed przepływem powietrza, kurzu, Wyroby butylowe wykazują też wysoki poziom odporności na warunki, bardzo dobrze przylegają do różnych powierzchni.

Co to jest szydło do opon?

Szydło do opon służy do przeciągnięcia sznura w wewnątrz opony przez miejsce uszkodzenia Jego ergonomiczny rękojeści bardzo dobrze się nim pracuje, długa końcówka szydła jest wykonana z wysokiej jakości tworzywa co pozwala na szybka i trwałą aplikację sznura.

Jak używać frezu ręcznego?

Frez ręczny jest narzędziem, który oczyszcza uszkodzone miejsce w oponie przed docelową naprawą sznurem, umieszcza się go w miejscu uszkodzenia opony i frezuje się go w celu wyrównania powierzchni.

Wprowadzacz kleju, jak go użyć?

Przebijak lub też wprowadzacz kleju aplikuje klej w dziurze opony, dzięki swojemu kształtowi pozwala na precyzyjne pozostawienie kleju w miejscu uszkodzenia opony.

Przygotowanie do naprawy sznurem krok po kroku

  1. Zlokalizowanie miejsca uszkodzenia opony
  2. Oznaczenie go kredą do opon
  3. Usunięcie ciała obcego za pomocą szczypiec lub szydła
  4. Koleją ważną czynnością jest przefrezowanie dziury w oponie frezem ręcznego
  5. Po tej czynności w większości sznurów jest potrzebna aplikacja – wprowadzenie kleju do opon
  6. Następnie sznur jest przeciągany przed dłutko szydła na środku i wprowadzany do opony, pozostały sznur, który wystaje powinien zostać usunięty.

Sznury butylowe swoje zastosowanie znajdują w warsztatach wulkanizacyjnych i serwisach ogumienia. Przydadzą się także w domowym garażu oraz w „apteczce podróżnika”. Naprawę sznurem butylowym można dokonać samodzielnie w przypadku przebicia opony w trasie.

Similar Posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *